Als eerbetoon aan zijn flexibiliteit is de nieuwe Doblò verkrijgbaar in twee lengtes en drie verschillende configuraties (VAN, Crew Cab, Combi) en biedt hij een breed scala aan motoren die aan elke behoefte kunnen voldoen.
Tijdens de ontwerpfase werd veel aandacht besteed aan het comfort van het voertuig om rekening te houden met de behoeften van professionals die hun voertuig acht of meer uur per dag gebruiken. Het doel is om een stressvrije werkervaring te bieden met geluidsisolatie en vering die zijn ontworpen om stoten en trillingen te verminderen.
De "magische kenmerken" van de Doblò bieden het voertuig het meeste in modulariteit, duurzaamheid en veiligheid, waardoor het een nog betrouwbaardere, veelzijdige en flexibele werkgenoot is.
Magic Cargo zorgt voor een toename van het vrachtvolume met 0,5 m3 en de mogelijkheid om lange voorwerpen zoals buizen of ladders te laden met een laadlengte tot 3,4 m. Om nog meer ruimte toe te voegen, is het bovendien mogelijk om de stoel aan de passagierszijde omhoog te brengen en het compartiment eronder te gebruiken voor dozen of breekbare voorwerpen. Er is ook een draaibare dienbladtafel om de Doblò-cabine indien nodig in een mobiel kantoor te veranderen.
Bovendien is de Magic Mirror een 5” digitale achteruitkijkspiegel die drie verschillende weergaven biedt: een achteruitkijkspiegel, een volledig zicht op de dode hoek en een parkeercamera aan de achterzijde die het zicht en de veiligheid verbetert.
Ten slotte is het dankzij Magic Plug, alleen beschikbaar op de E-Doblò, mogelijk om de elektrische energie die door de batterij wordt geproduceerd te gebruiken voor specifieke conversiebehoeften, zoals een vrachtkoelkast of een werkbank voor elektrisch gereedschap.
Ook in de volledig elektrische versie biedt de E-Doblò een laadvermogen van topklasse – tot 800 kg op beide wielbasissen – waardoor er tot 2 europallets kunnen worden geladen; terwijl de Doblò in de ICE-versie een laadvermogen tot één ton kan bereiken.
Doblò is verkrijgbaar in versies met lange wielbasis en korte wielbasis en is klaar voor alle onvoorziene omstandigheden: de versie met lange wielbasis bereikt een maximumvolume van 4,4 m3 dankzij de Magic Cargo-functie. De Crew Cab-body met lange wielbasis zorgt voor een unieke modulariteit tussen stoel en laadruimte, dankzij een verschuifbaar schot, waarmee de laadruimte of passagiersstoelen naar behoefte kunnen worden gemoduleerd.
Samen met de elektrische versie zijn er twee dieselversies beschikbaar: 1,5 liter in 100 PK met handgeschakelde versnellingsbak; 1.5 liter in een 130 PK met zowel handgeschakelde als 8-traps automaat. En tot slot is er een 1.2 benzinemotor met 110 pk.